Jelenleg is zajlik a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás közötti harmadik vágány építése. Ha elkészül, több tízezer ember közlekedése válik gyorsabbá és megbízhatóbbá.
“A tervek szerint halad a harmadik vágány építése a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás között. Ezen a szakaszon kettőről három vágányosra bővül a pálya, a beruházás azért fontos, mivel a meglevő infrastruktúrán két nagy forgalmú elővárosi vonal, a hatvani (80a) és az újszászi (120a) osztozik, és az itt közlekedő elővárosi és távolsági járatokon naponta 42 ezer ember utazik. Most a legfontosabb, hogy a budapesti pályahálózat rendelkezzen elegendő kapacitással, így a jelenleginél több vonat tud majd közlekedni ezen a szakaszon is.”
– írja Vitézy Dávid a Facebook-oldalán.
Mint ismert, a harmadik vágány a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a beruházó @Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében épül. A kivitelező az R-Kord Zrt.
Az új létesítmény a Kőbánya felsőről az egykori Józsefvárosi pályaudvarra vezető felhagyott vágány helyén épül, amit most a kivitelező rácsatlakoztat a Keleti pályaudvarra. Mivel azonban ezt a jelenlegi állapotában nem lehet vasúti forgalomra igénybe venni, szükséges a teljes felújítás.
Érdemes elolvasniKelenföld és Százhalombatta közötti megújított vasúti pályán már 120-szal is közlekedhetnek a vonatok
Ezen a vonalon azonban nemcsak a vasúti pályát kell újra építeni, hanem négy vasúti hidat is. A négy műtárgy átépítése a végéhez közelít – írja a a BFK vezérigazgatója.
Ezek közül is az egyik leginkább látványos beruházás a Hungária körút felett átívelő B27-es híd, amely a leendő Közlekedési Múzeum megálló mellett helyezkedik el. Itt ugyanis a teljes felszerkezet cseréje vált indokolttá, az új hídelem idén júliusban került a helyére.
Azóta elkészült a vasúti felépítmény és a zúzottkő alsó ágyazat, így hamarosan sor kerülhet a próbaterhelésre is.
Tájékoztatása szerint a mellette lévő B26-os híd – a képen szintén látható – különösebb beavatkozást nem igényelt, hiszen a műtárgy 1999-ben lett átadva. Itt a szigetelési és vízelvezetési feladatok lettek befejezve, csakúgy, mint a Pongrác út, illetve a vasúti és villamosvágányok felett áthaladó B37-es hídon.
Ugyancsak hamarosan megkezdődhet a próbaterhelés a B32-es hídon, amely a Keleti és Ferencváros közötti 1. számú vasútvonal két vágánya felett halad át. Ez a híd egyébként 1960-ban épült. Valamennyi hídon elkészültek a kábel alépítményi létesítmények, és részben az új felsővezeték tartó oszlopok.
A harmadik vágány elkészülte után az új megálló épül meg a Hungária körútnál, amely átszállási lehetőséget biztosít az 1-es, 28-as, 37-es és 62-es villamosokra, továbbá a 9-es buszra, és vonattal is megközelíthető lesz az új Közlekedési Múzeum.
Hozzátette: a hatvani és újszászi vonalakon a járatok sűrítéséhez nélkülözhetetlen a fővároson belüli szakaszok fejlesztése is, ami ezzel a projekttel kezdődött meg. Ugyanakkor már folyamatban van a Kőbánya-felső–Rákos–Rákosliget közötti szakasz fejlesztésének a tervezése, a Közlekedési Múzeum megálló építésének az előkészítése, és hamarosan befejeződik a Rákos-Hatvan közötti vasútvonal felújítása.
Mint ismert: a városon belül a Déli Körvasutat és a Külső Körvasutat is fejleszti, új megállókkal (Közvágóhíd, Nádorliget és Népliget a Déli Körvasúton, a Külső Körvasúton pedig Egyenes utcai lakótelep, Rákosszentmihály, Újpalota és Pestújhely).
Ez újabb átlós irányú járatok közlekedtetését teszi lehetővé a hatvani és újszászi vonalak felől, így például Pécelről Tárnokra és Székesfehérvárra, vagy a Külső Körvasúton keresztül Piliscsabára és Esztergomba, illetve Gyömrőről Ercsibe és Százhalombattára.
Érdemes elolvasniTöbb mint száz éves terv adhat új lendületet Budapest közösségi közlekedésének
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban